ISBN: 978 963 258 600 7
Megjelenés éve: 2023
Formátum: B/5, keménytáblás
Terjedelem (oldalszám): 232
Az internet csapdája
Hogyan épít monopóliumokat és ássa alá a demokráciát a digitális gazdaság?
Szerző: Matthew Hindman
Fordító: Li Hompó Éva
Sorozatszerkesztő: Koltay András
Az internettől azt vártuk, hogy fragmentálja majd a közönséget, és lehetetlenné teszi a médiamonopóliumok kialakulását. Ehelyett az olyan óriásvállalatok, mint a Google és a Meta uralják az interneten töltött időt, és a figyelemgazdaságból származó összes profitot magukhoz ragadják. E kötet elmagyarázza, hogyan történhetett ez; rávilágít a digitális óriások elképesztő felemelkedésére és a többiek küzdelmeire, és megmutatja, mit tehetnek a kisebb piaci szereplők, hogy túléljék azt a játékot, amit ellenük játszanak.
Matthew Hindman bemutatja, hogy a felhasználók számára vonzó, látszólag aprónak tűnő előnyök hogyan képesek idővel hólabdaként felhalmozódni. Az internet nem csökkentette a közönség elérésének költségeit: csupán az változott, hogy ki és hogyan fizet. A digitális világ néhány alapvető mítoszát megkérdőjelezve a szerző elmagyarázza, hogy az internet miért nem az a posztindusztriális technológia, amelyet a nyilvánosságnak bemutattak, hogyan vált matematikailag lehetetlenné, hogy egy garázsban dolgozó egyetemista diák legyőzze a Google-t, és hogy a hálózatsemlegesség önmagában miért nem garancia a nyílt internetre. Azt is elmagyarázza, hogy a helyi digitális hírcsatornák és más kis szereplők számára miért nagyobbak a kihívások, mint amekkorának tűnnek, és bemutatja, hogy valójában mi kell ahhoz, hogy közönségük növekedjen, és életben maradjanak a mai online gazdaságban.
Szakmai partner:
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
NMHH könyvekmédiajog
- Teljes ár: 6 000 Ft
- ORAC törzsvásárlóknak: 10%
- Diákkedvezmény: 15%
Nem webshopunkon keresztül szeretné megrendelni?
Szerző: Matthew Hindman
Fordító: Li Hompó Éva
Sorozatszerkesztő: Koltay András
Az internettől azt vártuk, hogy fragmentálja majd a közönséget, és lehetetlenné teszi a médiamonopóliumok kialakulását. Ehelyett az olyan óriásvállalatok, mint a Google és a Meta uralják az interneten töltött időt, és a figyelemgazdaságból származó összes profitot magukhoz ragadják. E kötet elmagyarázza, hogyan történhetett ez; rávilágít a digitális óriások elképesztő felemelkedésére és a többiek küzdelmeire, és megmutatja, mit tehetnek a kisebb piaci szereplők, hogy túléljék azt a játékot, amit ellenük játszanak.
Matthew Hindman bemutatja, hogy a felhasználók számára vonzó, látszólag aprónak tűnő előnyök hogyan képesek idővel hólabdaként felhalmozódni. Az internet nem csökkentette a közönség elérésének költségeit: csupán az változott, hogy ki és hogyan fizet. A digitális világ néhány alapvető mítoszát megkérdőjelezve a szerző elmagyarázza, hogy az internet miért nem az a posztindusztriális technológia, amelyet a nyilvánosságnak bemutattak, hogyan vált matematikailag lehetetlenné, hogy egy garázsban dolgozó egyetemista diák legyőzze a Google-t, és hogy a hálózatsemlegesség önmagában miért nem garancia a nyílt internetre. Azt is elmagyarázza, hogy a helyi digitális hírcsatornák és más kis szereplők számára miért nagyobbak a kihívások, mint amekkorának tűnnek, és bemutatja, hogy valójában mi kell ahhoz, hogy közönségük növekedjen, és életben maradjanak a mai online gazdaságban.
Szakmai partner:
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
NMHH könyvekmédiajog