Változtak a garancia, jótállás szabályai: erről kevés magyar vásárló tud, rengeteg árucikket érint
2024-ben 126 fogyasztóvédelmi hatósági eljárás indult a jótállással kapcsolatos panaszok miatt, amelyek közül 73 esetben jogsértést állapítottak meg, összesen 34,7 millió forint bírságot kiszabva - közölte a Pénzcentrum kérdésére a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság. Kiemelték, hogy a fogyasztók gyakran nincsenek tisztában a jótállás és kellékszavatosság közötti különbséggel, és sok esetben a garanciális jogok érvényesítésével kapcsolatos szabályokkal sem. Sokan talán nem tudják, de 2025-től már lehetőség van online formában kérni a garanciához, jótálláshoz kapcsolatos dokumentumokat, ez előnyös lehet a vásárlók számára, hiszen egyszerűsíti az igényérvényesítést, és a forgalmazók is sokat spórolhatnak vele - tudtuk meg egy erre szakosodott szolgáltatócégtől. Szerintük a magyar fogyasztók egyre inkább elvárják, hogy mindent – számlát, jótállási jegyet, kommunikációt – digitálisan, gyorsan és átlátható módon intézhessenek.